Odchudzanie po 40

Odchudzanie po 40 jest trudne, ale nie niemożliwe. Z powodzeniem możesz je sobie ułatwić. W jaki sposób? Odpowiedź znajdziesz poniżej.
Dlaczego tak trudno schudnąć po 40?

Po pierwsze musisz wiedzieć dlaczego po 40 tak trudno schudnąć. Zasada w tym przypadku jest prosta: im organizm jest starszy, tym wolniej pracuje, a procesy fizjologiczne (w tym metabolizm) zaczynają spowalniać już w okolicach 25 – 30 roku życia.

Wejście w wiek 40 lat z nadwagą lub otyłością nie skazuje Cię na nadwagę, lub otyłość. Nawet w tym wieku możesz schudnąć. Musisz jedynie zdać sobie sprawę z własnych fizjologicznych ograniczeń i zacząć robić coś w kierunku zrzucenia zbędnych kilogramów. To niełatwe zadanie, ale cel jest do osiągnięcia, z pewnym trybem ułatwień (o tym za moment) osiągniesz go szybciej i łatwiej.
Zanim zaczniesz odchudzanie po 40

Rozpoczynając odchudzanie po 40 przeanalizuj najpierw wnikliwie stan swojego zdrowia. Zrób podstawowe badania krwi, badania ginekologiczne (jeżeli jesteś kobietą) i, jeśli zajdzie taka potrzeba badania endokrynologiczne.

Po 40-tce zaczynają doskwierać nam najrozmaitsze choroby, a część z nich (np. cukrzyca, niedoczynność tarczycy) może mieć ogromny wpływ na odchudzanie.

Jeśli lekarz zdiagnozuje jakąś chorobę koniecznie zacznij ją leczyć. Bez leczenia odchudzanie może Ci się nie udać.
Jak odchudzać się po 40?

Jeśli dotychczas żyłaś / żyłeś mało aktywnie – nie skacz na głęboką wodę, nie wykupuj od razu karnetu na siłownię z zamiarem spędzania tam wielu godzin. Nie tędy droga. Twój organizm szybko zbuntuje się przed wysiłkiem, któremu nie będzie w stanie sprostać. Zacznij od spacerów, potem wprowadź treningi interwałowe (HIIT) które doskonale budują kondycję. Wykonuj też proste ćwiczenia siłowe – takie, które można spokojnie zrobić w domu (przysiady, pompki, ćwiczenia z hantlami lub innymi obciążeniami). Możesz też skorzystać z usług osobistego trenera, który ułoży Ci plan treningów.

Podobnie z dietą: nie zaczynaj od głodówki, bo ucierpi na tym Twoje zdrowie, a poza tym głodówki i radykalne diety to najprostszy sposób na … przytycie (grozi Ci po nich efekt jojo). Stopniowo zmieniaj swoje menu ograniczając przede wszystkim ilość spożywanych węglowodanów i przetworzonych, gotowych pokarmów. Jedz dużo warzyw i produktów białkowych (mięso, ryby) – już to pomoże Ci zgubić pierwsze kilogramy.

Zredukuj objętość posiłków, zwiększ częstotliwość ich zjadania – ten prosty zabieg bardzo szybko poprawi Twój metabolizm.
Pomoc w odchudzaniu, czyli suplementy

Suplementy Cię nie odchudzą, ale skoro już tu jesteś pewnie potrzebujesz jakiejś pomocy.

Mogą zapewnić Ci ją niektóre substancje występujące naturalnie w roślinach i w niektórych produktach zwierzęcych. Substancje te mają różne działanie:

przyspieszają metabolizm (mango afrykańskie),
zmniejszają apetyt (kaktus hoodia),
pomagają przełamać bariery hormonalne (mango afrykańskie, zielona kawa),
przyspieszają spalanie tłuszczu (zielona kawa, guarana).

Substancje te znajdziesz w wielu suplementach. Spośród nich na szczególną uwagę zasługują te, które wymieniam na stronie głównej, przy czym Slimette jest bezkonkurencyjne z uwagi na to, że oddziałuje na kilka wymienionych wyżej procesów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *