Odchudzanie ud

Zmniejszenie obwodu ud, ujędrnienie ich czy pozbycie się widocznego cellulitu na udach jest dość trudnym zadaniem, ale możliwym. Trzeba jednak zachować cierpliwość i działać konsekwentnie.

Dieta, trening i masaże: te 3 elementy, połączone ze sobą, czynią ‘cuda’.
Dieta:

Aby schudnąć na udach, trzeba stosować normalną dietę odchudzającą, ograniczającą ilość spożywanych przez nas kalorii. Musimy spowodować, że ilość przyjmowanych będzie mniejsza od ilości spalanych przez nas kalorii.

Unikaj wszelkiego przetworzonego, smażonego i tłustego jedzenia oraz słodkich napojów gazowanych, które powiększają cellulit na udach.
Należy jeść dużo świeżych warzyw i owoców, które w większości nie są mocno kaloryczne a świetnie zaspokajają głód.
Pij przynajmniej 2litry wody dziennie.

Trening:

Trening powinien zawierać ćwiczenia aerobowe, których zadaniem jest spalanie tłuszczu oraz ćwiczenia siłowe, które mają za zadanie wzmocnić mięśnie i ujędrnić uda.

Zacznij od treningu aerobowego, który powinien trwać od 30 do 60 minut. Może to być bieganie, pływanie, jazda na rowerze, a nawet szybkie chodzenie.
Trening siłowy, który wzmocni mięśnie ud i spowoduj, że powinien trwać około 30minut. Każde ćwiczenie na uda wykonuj na początku 15 razy w 3 seriach. Po każdej serii odpocznij 20sekund. Z czasem możesz zwiększyć ilość wykonywanych powtórzeń.
Pamiętaj, aby nie wykonywać ciągle tych samych ćwiczeń – trening będzie nudny i zniechęcający.
Ćwicz minimum 3 razy w tygodniu.
Jeśli chcesz przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej w okolicy ud – podczas ćwiczeń aerobowych noś specjalne spodenki do ćwiczeń.

Przykładowe ćwiczenia:

Przysiady:

Stań prosto, nogi ustaw na szerokości bioder i powoli opuszczaj się zginając kolana. Tak jakbyś chciała usiąść na krześle. Na dole zatrzymaj się na 3sekundy i podnieś się powoli do góry.

Przysiady możemy modyfikować. Na przykład: ustaw nogi szerzej niż biodra lub złącz je.

Unoszenie nogi w pozycji stojącej:

Stań prosto, nogi na szerokości bioder. Ręce kładziemy na biodra (jeśli masz problem z utrzymaniem równowagi, złap na przykład krzesło). Unosimy jedną nogę do boku, jak najwyżej, a następnie powoli opuszczamy. Powtórz 15 razy, na każdą nogę, w 3 seriach.

Unoszenie bioder w pozycji leżącej:

Kładziemy się na podłodze na plecach, ręce układamy wzdłuż ciała. Nogi ustawiamy na szerokości bioder, kolona uginamy, a następnie powoli unosimy i opuszczamy biodra.

Staraj się unosić jak najwyżej miednicę, nie brzuch!
Dodatkowo możesz łączyć uda, gdy biodra są na górze.

Unoszenie nóg tyłem:

Klękamy na podłodze i opieramy się z przodu na dłoniach, łokcie proste, lekko na zewnątrz, plecy proste, brzuch napięty. Następnie powoli unosimy jedną nogę go góry (tak aby cały czas była ugięta pod kątem 90stopni) i staranie opuszczamy. Powtórz 15 razy, na każdą nogę, w 3 seriach.
Masaż:

Masaż jest niezwykle ważny dla naszej skóry – pobudza krążenie, ułatwia pozbycie się cellulitu. Ogólnie mówiąc, poprawia wygląd naszych ud. Możemy wykonywać do po prostu rękoma (dodatkowe ćwiczenia dla naszych rąk).

Pamiętaj, tylko systematyczne ćwiczenia i zbilansowana dieta, mogą trwale uporać się z otłuszczonymi udami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *