Schudnij razem ze skakanką

Skakanka to przedmiot nieodłączny w dzieciństwie. Często wykorzystywany również
na lekcjach wychowania fizycznego, a potem zapominany. Niestety, ponieważ skakanka może być wspaniałym elementem wspomagającym odchudzanie.
Korzyści ze skakania

Skakanie na skakance ma wiele zalet i nie należy kierować się opiniami przeciwników tego ćwiczenia, którzy twierdzą, że zamiast spalać kalorie rozbudowuje ono mięśnie nóg. Nie trzeba się tego obawiać, bo nie rozbudowuje on nadmiernie żadnych mięśni, natomiast bardzo dobrze wzmacnia je i uelastycznia. Poza tym skakanie nie działa jedynie na nogi. Poprawia także stan brzucha i pośladków, a każdy kto przynajmniej raz w życiu się odchudzał wie,
że są to najbardziej problematyczne miejsca pod względem utraty zbędnego tłuszczu. Dodatkowo skakanie wzmacnia stawy, ponieważ wymaga także intensywnego poruszania nadgarstkami, wzmacnia ogólną kondycję całego ciała łącznie z kręgosłupem, dla którego jest jak ćwiczenie prostujące oraz pobudza krążenie. Czyni nas bardziej gibkimi i wytrzymałymi na wysiłek fizyczny, a także szybkość. Dzięki niej możemy nie męczyć się już w trakcie chodzenia po schodach.
Jak należy ćwiczyć?

Trening na skakance jest bardzo intensywny, dlatego najlepiej wykonywać go popołudniami gdy wiemy, że nie będziemy wychodzić już z domu. Na początku najlepiej nie skakać więcej niż trzy razy w tygodniu po piętnaście minut. Stopniowo można zwiększać zarówno minuty jak i intensywność skoków. Co ważne, przed chwyceniem skakanki w dłonie należy się rozciągnąć. Brak tego elementu przed intensywnym wysiłkiem może skutkować poważnym naciągnięciem mięśni oraz szybszym zmęczeniem.

Gdy już jesteśmy rozciągnięci trzeba przybrać odpowiednią postawę ciała żeby ćwiczenie miało prawdziwą wartość. Plecy muszą być wyprostowane, brzuch wciągnięty, łokcie blisko tułowia, a barki cofnięte. Przy wprawianiu skakanki w ruch pracują głównie dłonie
i nadgarstki. Jest to jak najbardziej pożądane, bo mimo codziennego używania dłoni rzadko naprawdę ćwiczona jest ta ich część.
Wybór skakanki

Odpowiednio dobrana skakanka to klucz do dobrych ćwiczeń i spalania kalorii. Półgodzinny trening może pozbyć się ich aż 400, jednak żeby tak się stało należy odpowiednio dobrać skakankę. Nie może być za krótka, bo będziemy męczyć się w trakcie ćwiczeń. Koniecznie musi być dostosowana do wzrostu. Najlepiej też żeby była nieco cięższa i wykonana
ze sztucznego tworzywa. Dostanie takiej w sklepie ze sprzętem sportowym nie jest problemem, co więcej, obecnie dostępne są również skakanki z wbudowanymi w uchwyty licznikami, które pozwalają zmierzyć ilość skoków na sekundę albo na minutę.
Co warto wiedzieć o skakance?

Wśród wszystkich zalet jakie posiada skakanka nie jest ona dla każdego. Osoby, które cierpią na znaczną otyłość, zwyrodnienie stawów lub zdiagnozowaną niewydolność układu krążenia nie powinny próbować ćwiczenia z nią. Mogą w zamian za to korzystać z mniej intensywnych ćwiczeń.

Skakanka pozwala rozruszać się całemu ciału i spalać równomiernie kalorie. Im dłużej trenujemy tym więcej skoków potrafimy wykonać, a nasze ciało staje się bardziej gibkie. Wtedy skakanie staje się zabawą, w czasie której można wykonywać różne podskoki i figury, a co więcej, nie trzeba ćwiczyć z nią tylko w domu. Jeśli mamy możliwość park, ogródek lub podskoki na łące będą równie korzystne dla ciała i ducha.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *