Zaparcia – czego nie jeść?

Oczyszczenie organizmu z toksyn jest ważne, zwłaszcza jeżeli zauważa się u siebie zaparcia. Czego nie jeść? Spożywane dotychczas produkty i wyroby najlepiej zamienić na te bardziej zdrowe i przydatne. Powinny one usprawniać pracę jelit przy bezpieczeństwie innych organów i śluzówki, która często jest przesuszona.

Jako suplement warto rozważyć gastramin. Mieszanka ziół zamknięta w kapsułkach powinna pomóc w osiagnięciu ulgi na dłuższy czas. Jednak pierwszym krokiem jest zmiana jadłospisu. Warto wprowadzić do codziennego menu alternatywy. Ziemniaki zastąpić czasami kaszą. Natomiast świeże, chrupiące, białe pieczywo prosto ze sklepowego pieca, zamienić na pieczywo razowe. Koniecznością jest również mycia owoców i warzyw przed zjedzeniem. Ponadto zdrowszy od białego ryżu jest ten brązowy. Wszystkie wymienione produkty zawierają dużo błonnika, dzięki czemu przynoszą ulgę w zaparciach i wzdęciach. Poprawiają przemianę materii i metabolizm.

Układ pokarmowy i trawienny warto również wspierać specjalnie przeznaczonymi do tego celu preparatami. gastramin ma ziołową formułę, dlatego nie ma przeciwwskazań do jego stosowania. Ziołowe preparaty wpływają pozytywnie na florę bakteryjną jelit. Szkodliwymi produktami są zdecydowanie wszelki potrawy smażone i tłuste. Zapychają jelita i generują problemy w postaci ociężałości, wzdęć i zaparć. Wszystko dlatego, że znacznie gorzej i dłużej się trawią. Należy unikać również wyrobów czekoladowych i słodyczy. One również wywołują zaparcia i niedrożność jelit. Nie poleca się ponadto picia kakao, które także ma działanie zapychające.

Do wszystkich wspomnianych zaleceń warto jeszcze dołączyć większą ilość ruchu oraz suplementacja. gastramin może działać wspomagająco na proces trawienia i pomaga zniwelować zaparcia. Dodatkowo zaleca się picie dużej ilości wody mineralnej. Odradza się spożywanie słodzonych soków, napojów gazowanych oraz tzw. energetyków. Przynoszą one więcej szkody, niż pożytku. Nawadniają tylko pozornie i na krótki czas.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *